MOD_DJ_EASYCONTACT_OPEN_FORM

Wydarzyło się ...

Rekrutacja 2024/2025

REGULAMIN REKRUTACJI

do szkół ZESPOŁU SZKÓŁ AGROBOZNESU IM. MACIEJA RATAJA W  KLEMENTOWICACH

na rok szkolny 2024/2025

 

Kryteria przyjęć kandydatów na rok szkolny 2024/2025 – DLA ABSOLWENTÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ opracowano na podstawie:

  1. Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, art. 154 ust.1 pkt 2, w związku z  art. 134, art.135, art. 136, art.137 ust.4,5,6,7, art. 138 ust. 4, art.140, art141, art.143, art.161 ( Dz. U. z 2023 r. poz. 900 z późn.zm.)
  2. Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18 listopada 2022 r. 10 pkt 8 lit.a) w  sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 2431),
  3. Rozporządzenie MEN z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2019 poz. 652 ze zm.),
  4. Rozporządzenie MEN z dnia 8 sierpnia 2017 r. w sprawie przypadków, w których do publicznej lub niepublicznej szkoły dla dorosłych można przyjąć osobę, która ukończyła 16 albo 15 lat, oraz przypadków, w których osoba, która ukończyła ośmioletnią szkołę podstawową może spełniać obowiązek nauki poprzez uczęszczanie na kwalifikacyjny kurs zawodowy (Dz. U. z 2017 poz. 1562 ze zm.)
  5. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2019 r. w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadpodstawowych lub wyższych i na kwalifikacyjne kursy zawodowe, uczniów i słuchaczy tych szkół studentów, słuchaczy kwalifikacyjnych kursów zawodowych oraz doktorantów (Dz. U. 2019. 1651 ze zm.)
  6. Zarządzenia Nr 11/2024p.o.Lubelskiego Kuratora Oświaty z dnia 30 stycznia 2024 r. w  sprawie terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego oraz terminów składania dokumentów na rok szkolny 2024/2025, do publicznych szkół podstawowych dla dorosłych, klas I publicznych szkól ponadpodstawowych, klas wstępnych oraz na semestr pierwszy klas I publicznych branżowych szkół II stopnia i publicznych szkół policealnych, a także do szkół, w których zajęcia dydaktyczno-wychowawcze rozpoczynają się w pierwszym powszednim dniu lutego 2025 r. na terenie województwa lubelskiego.

 

Liceum ogólnokształcące prowadzi nabór do następujących profili z rozszerzeniami:

Medialny - język angielski, historia, język polski;

Matematyczno - geograficzny – język angielski, matematyka, geografia.

 

Technikum prowadzi nabór do :

Technikum agrobiznesu – przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym - język angielski, geografia.

Technik informatyk -  przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym - język angielski, matematyka.

 

  1. Przyjmowanie zgłoszeń kandydatów.

Nabór do szkoły na rok szkolny 2024/2025 odbywa się w formie papierowej.

Kandydaci w terminach określonych w harmonogramie rekrutacji dostarczają następujące dokumenty:

 

  • podanie o przyjęcie do klasy pierwszej ( do pobrania ze strony szkoły );
  • oryginał i poświadczoną kopię świadectwa ukończenia szkoły podstawowej;
  • oryginał i poświadczoną kopię zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu ośmioklasisty;
  • 1 fotografia ( podpisane imieniem i nazwiskiem);
  • bilans, kartę zdrowia, kartę szczepień należy złożyć po przyjęciu do szkoły.
  • zaświadczenie od lekarza medycyny pracy (w przypadku kandydatów do technikum lub na kkz).

 

  1. Kryteria przyjęć Kandydatów do klasy pierwszej Liceum Ogólnokształcącego, Technikum,

  O przyjęciu kandydata do szkoły decyduje suma punktów możliwych do uzyskania (maksymalnie 200 pkt ), której składnikami są:

  1. 100 punktów– punkty uzyskane w wyniku egzaminu ośmioklasistyzawarte w  zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu. W postępowaniu rekrutacyjnym wyniki egzaminu ośmioklasisty wyrażone w skali procentowej dla przedmiotów: język polski, matematyka, język obcy nowożytny przelicza się na punkty według zasady:

język polski i matematyka -  mnożony przez 0,35

język obcy nowożytny - mnożony przez 0,3

  1. 100 punktów– punkty uzyskane za oceny z przedmiotów (maksymalnie 72 pkt za oceny):
  • liceum - język polski,matematyka, język obcy nowożytny;
  • technikum - język polski, matematyka, język obcy nowożytny,

oraz inne osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej (maksymalnie 28 pkt).

3.W postępowaniu rekrutacyjnym przelicza się na punkty wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej oceny według następujących wartości:

  • celujący - 18 punktów
  • bardzo dobry - 17 punktów
  • dobry - 14 punktów
  • dostateczny - 8 punktów
  • dopuszczający - 2 punkty
  1. Sposób przeliczania innych osiągnięć ucznia wymienionych na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej:
  • Za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniemprzyznaje się 7 punktów.
  • W przypadku przeliczania na punkty kryterium, za:
  • uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
  1. tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
  2. tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
  3. tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego –przyznaje się 5 punktów;
  • uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim, przeprowadzanym zgodnie z  przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 6 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty:
    a) tytułu finalisty konkursu z przedmiotowego  przyznaje się 10 punktów,
    b) tytułu laureata konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
    c) tytułu finalisty konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów;
  • uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
    a) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego –przyznaje się 10 punktów,
    b) dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
    c) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
    d) tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,
    e) tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
    f) tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty;
  • uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim, przeprowadzanym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust. 6 ustawy o systemie oświaty:
    a) dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu  przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
    b) dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
    c)  tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 7 punktów,
    d) tytułu laureata  konkursu interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
  • uzyskanie wysokiego miejsca nagrodzonego lub uhonorowanego zwycięskim tytułem w  zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt 1–4, artystycznych i sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:
    a) międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty,
    b) krajowym – przyznaje się 3 punkty,
    c) wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty,
    d) powiatowym – przyznaje się 1 punkt.
    • W przypadku gdy kandydat mawięcej niż jedno szczególne osiągnięcie z takich samych zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych, o których mowa w ust. 1, na tym samym szczeblu oraz z tego samego zakresu, o którym mowa w ust. 1, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie tego ucznia uzyskane w tych zawodach w dowolnej klasie szkoły podstawowej lub szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej, z tym że maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.
  • W przypadku przeliczania na punkty kryterium za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej,w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu - przyznaje się 3 punkty.
  • W przypadku osób zwolnionychz obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty na podstawie art. 44zw ust. 2 i art. 44zz ust. 2 ustawy o systemie oświaty oceny z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego, wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty przy czym za uzyskanie z:
    • języka polskiego i matematyki oceny wyrażonej w stopniu:
      a) celującym – przyznaje się po 35 punktów,
      b) bardzo dobrym – przyznaje się po 30 punktów,
      c) dobrym – przyznaje się po 25 punktów,
      d) dostatecznym – przyznaje się po 15 punktów,
      e) dopuszczającym – przyznaje się po 10 punktów;
    • języka obcego nowożytnego, oceny wyrażonej w  stopniu:
      a) celującym – przyznaje się 30 punktów,
      b) bardzo dobrym – przyznaje się 25 punktów,
      c) dobrym – przyznaje się 20 punktów,
      d) dostatecznym – przyznaje się 10 punktów,
      e) dopuszczającym – przyznaje się 5 punktów.
  • W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do danego przedmiotu objętego egzaminem ósmoklasisty, na podstawie art. 44zz ust. 2 ustawy o systemie oświaty ocenę z  danego przedmiotu, z którego jest przeprowadzony egzamin ósmoklasisty i którego dotyczy zwolnienie wymienioną na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty w sposób określony w ust.1.
  • przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty, na podstawie art. 44zw ust. 2 ustawy o systemie oświaty ocenę z języka obcego nowożytnego, z którego jest przeprowadzony egzamin ósmoklasisty, wymienioną na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przelicza się na punkty, w sposób określony w ust. 1 pkt 2, z tym, że na punkty jest przeliczana wyższa ocena z ocenę z języka obcego nowożytnego.
  1. Pierwszeństwo w przyjęciu do szkoły mają kandydaci z największą ilością punktów.

 

III. Komisja Rekrutacyjna

  1. W skład komisji przeprowadzającej postępowanie rekrutacyjne:
  • w szkole podstawowej,
  • w szkole ponadpodstawowej,
  • Internatu
  • na kwalifikacyjny kurs zawodowy,

wchodzi 3 nauczycieli zatrudnionych w szkole;

  1. W skład komisji nie mogą wchodzić:

1) dyrektor szkoły,

2) osoba, której dziecko uczestniczy w postępowaniu rekrutacyjnym do szkoły lub Internatu lub w postępowaniu rekrutacyjnym na kwalifikacyjny kurs zawodowy.

  1. Do zadań komisji należy:
  • zapewnienie warunków umożliwiających przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej, o której mowa w art. 141 ust. 6 ustawy,
  • sporządzenie listy kandydatów zawierającej imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej, którzy przystąpili do rozmowy kwalifikacyjnej, o której mowa w pkt 1;
  • sporządzenie listy kandydatów zawierającej imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej, w przypadku których zweryfikowano wniosek, o którym mowa w art. 149 ustawy, w tym zweryfikowano spełnianie przez kandydatów warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym lub postępowaniu uzupełniającym;
  • sporządzenie informacji o podjętych czynnościach, o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy;
  • sporządzenie informacji o uzyskanych przez poszczególnych kandydatów wynikach rozmowy kwalifikacyjnej, o których mowa w pkt 1.
  • sporządzenie informacji o liczbie punktów przyznanych poszczególnym kandydatom po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego;
  • sporządzenie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych oraz sporządzenie listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych;
  • sporządzenie i przekazanie kuratorowi oświaty – w celu udostępnienia na stronie internetowej kuratorium oświaty – informacji o wolnych miejscach:
  1. w szkole lub internacie do których jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne lub postępowanie uzupełniające,
  2. na kwalifikacyjnym kursie zawodowym, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne lub postępowanie uzupełniające.
    1. Komisja może wykonywać czynności w postępowaniu rekrutacyjnym lub uzupełniającym, jeżeli bierze w nich udział co najmniej 2/3 składu komisji.
    2. W sprawach wymagających rozstrzygnięcia komisja obraduje na posiedzeniach. Posiedzenia zwołuje i prowadzi przewodniczący komisji.
    3. Przewodniczący komisji umożliwia członkom komisji zapoznanie się na posiedzeniu z wnioskami o przyjęcie do szkoły lub internatu lub z wnioskami o przyjęcie na kwalifikacyjny kurs zawodowy, a także z dokumentami załączonymi do tych wniosków oraz ustala dni i godziny posiedzeń komisji.
    4. Rozstrzygnięcia komisji są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej 2/3 składu komisji. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego komisji.
    5. Członkowie komisji są obowiązani do nieujawniania informacji o przebiegu posiedzenia komisji i podjętych rozstrzygnięciach, a także wykonywanych czynnościach, których ujawnienie może naruszać dobra osobiste kandydata lub jego rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły lub internatu.
    6. Protokoły postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego zawierają:
    7. datę posiedzenia komisji;
    8. imiona i nazwiska przewodniczącego oraz członków komisji obecnych na posiedzeniu komisji;
    9. informacje o czynnościach lub rozstrzygnięciach podjętych przez komisję w ramach postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego.
    10. Protokół postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego podpisują przewodniczący i członkowie komisji.
    11. Do protokołów postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego dołącza się listy kandydatów i informacje, sporządzone przez komisję w ramach postępowania rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego.

 

  1. Harmonogram postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego, a  także terminy składania dokumentów na rok szkolny 2024-2025 do klas pierwszych czteroletniego liceum ogólnokształcącego oraz pięcioletniego technikum.

 

Lp.

Rodzaj czynności

Termin  

 w postępowaniu rekrutacyjnym

Termin

 w postępowaniu uzupełniającym

1.

Złożenie wniosku o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły ponadpodstawowej wraz z dokumentami.

od 20.05.2024 r. do 21.06.2024 r.

 od 19.07.2024 r.

do 26.07.2024 r.

2.

Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły o kopię świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty.

od 28.06.2024 r.

do 5.07.2024 r.

do godz. 15.00

 

3.

Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej i dokumentów potwierdzających spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.

do 12.07.2024 r.

 

do 2.08.2024 r.

4.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych  i kandydatów

 niezakwalifikowanych.

15.07.2024 r.

do godz.12.00

5.08.3024 r.

 do godz. 12.00

5.

Wydanie przez szkołę kandydatom do technikum skierowań na  badania lekarskie.

od 20.05.2024 r.

do 16.07 2024 r.

od 19.07.2024 r.
do 6.08.2024 r.

6.

Potwierdzenie przez rodzica kandydata albo kandydata pełnoletniego woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, a w przypadku technikum: zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu.

od 15.07.2024 r. do 18.07.2024 r. do godz. 12.00

od 5.08.2024 r.

do 8.08.2024 r.

do godz.12.00

7.

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.

19.07.2024 r.

do godz.12.00

9.08.2024 r.

do godz.12.00

8.

Przekazanie przez komisję rekrutacyjną Lubelskiemu Kuratorowi Oświaty, informacji o wolnych miejscach w szkole w celu udostępnienia ich na stronie internetowej kuratorium oświaty.

do 22.07. 2024 r.

do 12.08. 2023 r.

9.

Opublikowanie przez Lubelskiego Kuratora Oświaty informacji o liczbie wolnych miejsc w szkołach ponadpodstawowych.

do 23.07.2024 r.

do 13.08.2024 r.

 

10.

Wystąpienie do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia.

do  3 dni od dnia  podania do publicznej wiadomości liczby kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.

11.

Sporządzenie przez komisję rekrutacyjną uzasadnienia odmowy przyjęcia.

do  3 dni od dnia wystąpienia o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia

12.

Wniesienie do dyrektora szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.

do  3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia

13.

Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.

do 3 dni od złożenia odwołania do dyrektora szkoły

 

 

  1. Regulamin rekrutacji do Internatu przy Zespole Szkół Agrobiznesu im.  M.  Rataja w  Klementowicach

 

Informacje ogólne

1.

 Ilekroć w zasadach rekrutacji jest mowa o:
1. Zespole Szkół – należy przez to rozumieć Zespół Szkół Agrobiznesu im . M. Rataja w  Klementowicach.
2. Dyrektorze – należy przez to rozumieć Dyrektora Zespołu Szkół Agrobiznesu im. M. Rataja w  Klementowicach.
3. Internacie – należy przez to rozumieć Internat Zespołu Szkół Agrobiznesu im. M. Rataja w  Klementowicach.
4. Rodzicach – należy przez to rozumieć rodziców, opiekunów prawnych ucznia lub osoby sprawujące pieczę zastępczą nad uczniem.
5. Zespół Wychowawczy Internatu – należy przez to rozumieć wszystkich pracowników pedagogicznych Internatu.

Tryb postępowania

2.

  1. O przyjęcie do Internatu może ubiegać się uczeń szkoły, której organem prowadzącym jest Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Lokalnych „Wspólna Szansa”, pobierający naukę poza miejscem stałego zamieszkania.
    2. Do Internatu przyjmowani są uczniowie Zespołu Szkół Agrobiznesu oraz uczniowie obcokrajowcy, objęci opieką Fundacji Związku Polaków Miasta Kijowa i Agencji „ZAWORK” sp. o. o.
    3. W przypadku większej liczby kandydatów ubiegających się o przyjęcie do Internatu niż liczba miejsc, stosuje się odpowiednio kryteria rekrutacyjne.
    4. Miejsce w Internacie przyznaje się na dany rok szkolny.
    5. Rekrutacji na dany rok szkolny nie podlegają aktualni mieszkańcy, którzy: w wymaganym terminie dostarczyli deklarację kontynuacji pobytu w Internacie, osiągają pozytywne wyniki w nauce, przestrzegają Regulamin Internatu, uzyskali pozytywną opinię Zespołu Wychowawczego Internatu.
    6. Deklarację o kontynuowaniu pobytu w Internacie należy złożyć w terminie do 7 dni poprzedzających termin rozpoczęcia postępowania rekrutacyjnego. Deklarację podpisują rodzice ucznia lub osoba pełnoletnia zamieszkała w Internacie.
    7. Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest na wniosek rodzica kandydata niepełnoletniego lub na wniosek kandydata pełnoletniego.
    8. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza się co roku na kolejny rok szkolny, w miarę wolnych miejsc w Internacie.
    9. Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone w stosunku do kandydata w oparciu o złożony komplet wymaganych dokumentów.
    10. W celu uzyskania dodatkowych punktów przy rekrutacji należy dostarczyć stosowne dokumenty potwierdzające spełnienie tych wymagań.
    11. Niekompletne dokumenty dotyczące kandydata nie będą rozpatrywane.
    12. Stan zdrowia ucznia ubiegającego się o przyjęcie do internatu powinien umożliwiać jego samodzielne funkcjonowanie oraz nie naruszać bezpieczeństwa zdrowotnego, w tym psychicznego, mieszkańców Internatu.
    13. W przypadkach szczególnie uzasadnionych warunkami materialnymi, zdrowotnymi lub wychowawczymi, do Internatu może być przyjęty uczeń zamieszkały w Klementowicach.
    14. O przyjęciu ucznia w trakcie roku szkolnego decyduje koordynator pracy opiekuńczo-wychowawczej Internatu.


 Komisja rekrutacyjna

3.

  1. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza Komisja Rekrutacyjna, powołana przez Dyrektora, której przewodniczącym jest koordynator pracy opiekuńczo-wychowawczej Internatu.
    2. Komisja Rekrutacyjna: podaje do publicznej wiadomości kandydatom informacje o warunkach rekrutacji z uwzględnieniem kryteriów przyjęć; ustala wyniki rekrutacji; podaje do wiadomości listy kandydatów przyjętych; sporządza protokół postępowania rekrutacyjnego.
    3. Terminy postępowania rekrutacyjnego oraz składania dokumentów określa Dyrektor szkoły.
    4. Terminy, o których mowa, pokrywają się z terminami rekrutacji do klas pierwszych na rok szkolny, w którym obowiązuje Regulamin.
    5. Komisja Rekrutacyjna może podjąć decyzję o nieprzyjęciu kandydata składającego deklarację kontynuacji pobytu w przypadku, gdy dotychczas nie przestrzegał Regulaminu Internatu.

 

 

Dodatkowe dokumenty składane przez kandydata

4.

  1. Wniosek o przyjęcie do internatu składa uczeń lub rodzic w sekretariacie szkoły w terminie wyznaczonym przez Dyrektora.
    2. Druki dokumentów są dostępne w Internacie, sekretariacie Zespołu Szkół lub na stronie szkolnej pod adresem: www.zsaklem.pl
    3. Rodzice kandydata lub kandydat pełnoletni zobowiązani są do udzielenia wymaganych informacji do dnia określonego w terminarzu rekrutacji.
    4. Na etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę wszystkie poniższe kryteria:
    - W przypadku kandydata niepełnoletniego:
    a) wielodzietność rodziny kandydata ( troje i więcej dzieci) - 1 pkt – oświadczenie,
    b) niepełnosprawność kandydata -1 pkt – orzeczenie,
    c) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata - 1 pkt – orzeczenie,
    d) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata - 1 pkt – orzeczenie,
    e) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata -1 pkt – orzeczenie,
    f) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie - 1 pkt – oświadczenie,
    g) objęcie kandydata pieczą zastępczą - 1 pkt - dokument potwierdzający objęcie dziecka pieczą zastępczą (kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem),
    h) kandydat, którego rodzeństwo zamieszkuje lub ubiega się o przyjęcie do Internatu - 1 pkt - oświadczenie,
    i) szczególne osiągnięcia kandydata w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych na szczeblu co najmniej powiatowym - 1 pkt - kserokopie dyplomów/zaświadczeń potwierdzających uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy, artystycznych i  sportowych,
    j) kandydat rozpoczynający naukę w klasie I szkoły podstawowej lub ponadpodstawowej – 1  pkt - zaświadczenie potwierdzające przyjęcie kandydata do szkoły w przypadku gdy jest uczniem szkoły innej niż Zespół Szkół,
    k) kandydat objęty jest pomocą materialną organizacji pozarządowych - 1 pkt - zaświadczenie wydane przez organizację pozarządową,
    l) osiągnięcia kandydata w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w  szczególności w formie wolontariatu - 1 pkt - kserokopia świadectwa ukończenia szkoły z  adnotacją potwierdzającą osiągnięcia kandydata w zakresie aktywności społecznej.
    - W przypadku kandydata pełnoletniego:
    a) wielodzietność rodziny kandydata ( troje i więcej dzieci) - 1 pkt - oświadczenie,
    b) niepełnosprawność kandydata - 1 pkt – orzeczenie,
    c) niepełnosprawność dziecka kandydata - 1 pkt – orzeczenie,
    d) niepełnosprawność innej osoby bliskiej, nad którą kandydat sprawuje opiekę - 1 pkt - orzeczenie,
  2. e) samotne wychowywanie dziecka przez kandydata - 1 pkt – oświadczenie,
    f) kandydat, którego rodzeństwo zamieszkuje lub ubiega się o przyjęcie do Internatu - 1 pkt - oświadczenie, że rodzeństwo kandydata zamieszkuje lub stara się o przyjęcie do Internatu,
    g) szczególne osiągnięcia kandydata w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych na szczeblu co najmniej powiatowym - 1 pkt - kserokopie dyplomów/zaświadczeń potwierdzających uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy, artystycznych i  sportowych,
    h) kandydat rozpoczynający naukę w klasie I szkoły ponadpodstawowej - 1 pkt - zaświadczenie potwierdzające przyjęcie kandydata do szkoły,
    i) kandydat objęty jest pomocą materialną organizacji pozarządowych - 1 pkt - zaświadczenie wydane przez organizację pozarządową,
    j) osiągnięcia kandydata w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w  szczególności w formie wolontariatu - 1 pkt - kserokopia świadectwa ukończenia szkoły z  adnotacją potwierdzającą osiągnięcia kandydata w zakresie aktywności społecznej.

 

 

Wyniki rekrutacji

5.

  1. Ilość punktów sumuje się i ich liczba decyduje o przyjęciu kandydata do Internatu.
    2. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych przez kandydatów w postępowaniu rekrutacyjnym pod uwagę będzie brana odległość od miejsca zameldowania (10 km to 1 pkt), przy ponownej równe liczbie punktów - kolejność zgłoszeń, spośród zainteresowanych chętnych.
    3. Wyniki postępowania rekrutacyjnego podaje się do publicznej wiadomości w formie imiennej listy kandydatów zakwalifikowanych.
    4. Listy podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie ich w widocznym miejscu w  siedzibie Internatu i Zespołu Szkół. Listy zawierają imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w  kolejności alfabetycznej oraz najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia.
    5. Dzień podania do publicznej wiadomości listy jest określany w formie adnotacji umieszczonej na tej liście, opatrzonej podpisem przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej.
    6. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego Internat dysponuje wolnymi miejscami, Dyrektor przeprowadza postępowanie uzupełniające.
    7. Postępowanie uzupełniające powinno zakończyć się do końca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne.
    8. Do postępowania uzupełniającego stosuje się takie same zasady, jak przy postępowaniu rekrutacyjnym.


 Procedura odwoławcza

6.

  1. W terminie do 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wystąpić do Komisji Rekrutacyjnej z wnioskiem o  uzasadnienie na piśmie odmowy przyjęcia kandydata do Internatu.
    2. Uzasadnienie odmowy przyjęcia do Internatu wydaje się w terminie do 3 dni od dnia wystąpienia o  jego wydanie. Powinno ono zawierać przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
    3. Rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może wnieść do Dyrektora odwołanie od decyzji Komisji Rekrutacyjnej w terminie do 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
    4. Dyrektor rozpatruje odwołanie od decyzji Komisji.

 

  1. Regulamin rekrutacji do kwalifikacyjnego kursu zawodowego prowadzonego przez Zespół Szkół Agrobiznesu im. Macieja Rataja w  Klementowicach

 

Informacje ogólne

1

  1. Organizatorem kwalifikacyjnego kursu zawodowego jest Zespół Szkół Agrobiznesu
    Macieja Rataja w Klementowicach 365, 24 – 170 Kurów.
  2. Kwalifikacyjny kurs zawodowy prowadzony jest w zakresie jednej kwalifikacji ROL.04 – prowadzenie produkcji rolniczej, dawniej RL.03.
  3. Słuchaczem kursu może być:
  • absolwent gimnazjum, legitymujący się świadectwem ukończenia gimnazjum;
  • absolwent ośmioletniej szkoły podstawowej;
  • każda osoba, na której nie ciąży obowiązek nauki niezależnie od ukończonej formy kształcenia.
  1. Absolwent gimnazjum, który nie ukończył 18 lat i podlega obowiązkowi nauki, realizuje ten obowiązek poprzez kształcenie na kwalifikacyjnym kursie zawodowym.
  2. Kurs jest uruchamiany w przypadku zgłoszenia co najmniej 20 słuchaczy. W wyjątkowych sytuacjach, za zgodą organu prowadzącego, kurs może być uruchomiony, gdy liczba słuchaczy jest mniejsza.
  3. Kształcenie odbywa się w trybie zaocznym, w sesji jesiennej lub zimowej  i trwa 3  semestry.
  4. Zajęcia prowadzone w ramach kursu są bezpłatne.
  5. Warunkiem uczestnictwa w kursie wymagane jest złożenie kompletu dokumentów.

 

Organizacja kursu

 2

  1. Kurs jest zorganizowany w formie zaocznej- w soboty i niedziele, w godz. 8.00 - 16.05.
  2. Nauka odbywa się w pracowniach i warsztatach wyposażonych w sprzęt i pomoce dydaktyczne umożliwiające prawidłową realizację kształcenia.
  3. Liczba godzin kształcenia na kursie prowadzonym w formie zaocznej nie może być mniejsza niż 65% minimalnej liczby godzin kształcenia zawodowego określonej w  podstawie programowej kształcenia w zawodach dla danej kwalifikacji: /technik agrobiznesu 331402/
  4. Zajęcia odbywają się zgodnie z harmonogramem planu zajęć.
  5. Realizacja kursu przebiega zgodnie z programem nauczania dopuszczonego do użytku przez Dyrektora Szkoły i po zaopiniowaniu przez Radę Pedagogiczną.
  6. Jedna godzina zajęć teoretycznych i praktycznych trwa 45 minut.
  7. Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na kurs zobowiązani są złożyć:
    - wniosek w formie papierowej w sekretariacie Szkoły,
    -świadectwo ukończenia szkoły,
    -zaświadczenie lekarza medycyny pracy o braku przeciwwskazań do podjęcia praktycznej nauki zawodu po wcześniejszym skierowaniu ze szkoły,
    -kserokopię prawa jazdy.

 

Terminy postępowania rekrutacyjnego i uzupełniającego na KKZ,  w których zajęcia rozpoczynają się w pierwszym powszednim dniu września, na rok szkolny 2024/2025

 3

  1. Rekrutacja na kwalifikacyjny kurs zawodowy prowadzony jest dwa razy w roku na semestr jesienno-zimowy i wiosenno –letni.
  2. Składanie dokumentów przez kandydatów w semestrze jesienno-zimowym na kwalifikacyjne kursy zawodowe trwa do końca 31 sierpnia każdego roku szkolnego, w semestrze wiosenno-letnim do końca 31 stycznia każdego roku.
  3. Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest przez Komisję Rekrutacyjną powołaną decyzją Dyrektora Zespołu Szkół Agrobiznesu.
  4. Postępowanie rekrutacyjne w semestrze jesienno-zimowym i semestrze wiosenno-letnim prowadzone przez Komisję Rekrutacyjną odbywa się w kolejnym dniu roboczym po zakończeniu przyjmowania dokumentów.
  5. Wyniki postępowania rekrutacyjnego podaje się do publicznej wiadomości w formie listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych, zawierających imiona i nazwiska kandydatów w terminie 7 dni od dnia posiedzenia Komisji.
  6. Złożenie wniosku o przyjęcie na KKZ wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym. – od 16 maja 2023 r. do 21 czerwca 2023 r. do godz. 15:00 oraz w  postępowaniu uzupełniającym – od 21 lipca 2023 r. do 26 lipca 2023 r. do godz. 15:00.
  7. Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do KKZ i dokumentów potwierdzających spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w  postępowaniu rekrutacyjnym– do 12 lipca 2023 r. oraz w postępowaniu uzupełniającym – do 31 lipca 2023 r.
  8. Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i  niezakwalifikowanych do KKZ 14 lipca 2023 r. do godz. 12:00 oraz w postępowaniu uzupełniającym – 1 sierpnia 2023 r. do godz. 12:00.
  9. Wydanie przez Szkołę skierowania na badania lekarskie– od 16 maja 2023 r. do 17 lipca 2023 r. oraz w postępowaniu uzupełniającym – od 24 lipca 2023 r. do 8 sierpnia 2023 r. godz. 15:00
  10. Podanie do publicznej wiadomości listy przyjętych i nieprzyjętych na KKZ -14 lipca 2023 r. do godz. 12:00 oraz w postępowaniu uzupełniającym – 1 sierpnia 2023 r. do godz. 12:00.

 

Terminy postępowania rekrutacyjnego i uzupełniającego na KKZ, w których zajęcia dydaktyczno-wychowawcze rozpoczynają się w pierwszym powszednim dniu lutego, na rok szkolny 2024/2025.

 4

  1. Złożenie wniosku o przyjęcie na KKZ wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym – od 7 listopada 2023 r. do 21 listopada 2023 r. oraz w postępowaniu uzupełniającym – od 11 grudnia 2023 r. do 15 grudnia 2024 r.
  2. Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do KKZ i dokumentów potwierdzających spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym – do 28 listopada 2023 r. oraz w postępowaniu uzupełniającym – do 20 grudnia 2023 r.
  3. Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i  niezakwalifikowanych do KKZ – 30 listopada 2023 r., oraz w postępowaniu uzupełniającym – 5 stycznia 2024 r.
  4. Wydanie przez Szkołę skierowania na badania lekarskie – od 7 listopada 2023 r. do 2  grudnia 2023 r. oraz w postępowaniu uzupełniającym – od 11 grudnia 2023 r. do 2  stycznia 2024 r.
  5. Podanie do publicznej wiadomości listy przyjętych i nieprzyjętych na KKZ – 6 grudnia 2023 r. oraz w postępowaniu uzupełniającym – 11 stycznia 2024 r.

 

Tryb odwołania od decyzji komisji rekrutacyjnej

 5

  1. W terminie 3 dni od dnia ogłoszenia informacji o wynikach rekrutacji na KKZ kandydat może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia.
  2. W terminie 3 dni od złożenia wniosku prze kandydata o uzasadnienie odmowy przyjęcia komisja rekrutacyjna sporządza uzasadnienie, które powinno zawierać przyczynę odmowy przyjęcia.
  3. W terminie 3 dni od otrzymania uzasadnienia kandydat może złożyć do dyrektora Szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.
  4. W terminie 3 dni od otrzymania odwołania dyrektor Szkoły jest zobowiązany rozpatrzyć odwołanie.

 

Opracowała komisja rekrutacyjna w składzie:

Barbara Tarkowska
Aleksandra Trochimiuk
Beata Krawczyk

 

 

 

 

 

 

 

    

Liceum Ogólnokształcące

  • Klasa matematyczno-geograficzna
  • Klasa medialna

 

    

Szkoła podstawowa

  • Rozwijanie zainteresowań w ramach
  • Język angielski i język niemiecki 
  • Wyrównywanie wiedzy

 

    

Technikum

  • Technik agrobiznesu
  • KKZ ROL.04

 

    

Dla Dorosłych

  • KKZ ROL.04